Leerlingenparlement

Elk schooljaar stellen wij een leerlingenparlement samen. In elke klas worden twee leerlingen verkozen om hierin te zetelen: de burgemeesters. Het leerlingenparlement komt tweemaandelijks samen met de twee zorgcoördinatoren: de voorzitter, en een wisselende leerkracht: de gastleerkracht.

In elke klas wordt, voorafgaand van het parlement, een kringmoment voorzien waarbij voorstellen of opmerkingen in verband met de school worden besproken. De burgemeesters kunnen deze voorstellen of opmerkingen bespreken tijdens het leerlingenparlement.

Van elke vergadering wordt er een verslag gemaakt dat wordt gelezen door de directeur. De directeur geeft haar feedback, waarna het verslag in de klas kan worden gelezen. Zo kan elke leerling zijn steentje bijdragen aan een geweldige school.

Ouderraad en oudervereniging

De ouderraad van de kleuter- en lagere school wil ouders en school laten samenwerken. Dit bevordert de opvoeding en het onderwijs van alle kinderen. Elke ouder is welkom om bij de ouderraad te komen.

In onze school is een actieve oudervereniging. Elk jaar nodigen we nieuwe ouders uit tijdens de gezamenlijke ouderavond. Alle hulp is welkom!

Contactmomenten

Op Creatopia zijn er enkele georganiseerde contactmomenten voor de ouders:

• Het vragenuurtje: elke maand, enkel voor opmerkingen over de schoolwerking. Het vragenuurtje vindt plaats in de lagere school.
  • Oudergroepen: een maandelijks infomoment met opvoedkundige thema’s. Deze groepen gaan door in de kleuterschool.
  • Koffiebabbel: elke maand, een losse babbel met leerkrachten, directie en andere ouders. Uiteraard vergezelt met een lekker tasje koffie of thee en een koekje. Deze babbeltjes wisselen maandelijks van vestiging.

Nood aan een extra gesprek?

Maak een afspraak met de directie op 03 242 42 80 of 03 291 14 40.

Openingsdagen secretariaat

Kleuterschool (Valerius de Saedeleerstraat): dinsdag, woensdag en donderdag

Lagere school (Jan Frans van de Gaerstraat): dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag

Creatopia ouderparticipatie